Keď srdiečka nestačia. Nová metrika zásadne mení poradie úspešnosti influencerov
Úvod
Lajky, srdiečka, komentáre či zdieľania. Sme zvyknutí, že pri profiloch tretích strán (tie, pri ktorých nemáme prístup k ich analytics) sú všeobecne akceptovanou metrikou úspešnosti na sociálnych sieťach práve interakcie. Preto často vidieť rôzne rebríčky influencerov, firiem alebo iných profilov, ktoré ich zoraďujú práve na základe počtu sledovateľov či interakcií. Revolúcia na sociálnych sieťach však mení aj spôsob, ako by sme mali vyhodnocovať ich úspešnosť. Prichádza doba video views.
Facebook a Instagram majú reels, YouTube má shorts a TikTok má „tiktoky“. Analýzy užívateľov sociálnych sietí sa zhodujú v tom, že väčšina ľudí so samotným obsahom neinteraguje, no napriek tomu ho konzumujú. To v praxi znamená, že keď sa niečo človeku páči, často nevykoná žiadnu interakciu (lajk, srdiečko, zdieľanie).
Čo to znamená pre marketérov? Že porovnávať srdiečka už zďaleka nestačí, ale je nutné pozerať aj na počet video views.
Top 10 influenceri za rok 2023 podľa Forbes
Pre účely našej analýzy sme sa rozhodli opäť pracovať so zoznamom top influcerov za rok 2023 podľa Forbes. Top 10 profilov sme teda zobrali a zoradili podľa počtu followerov. Podľa tejto metriky by bola najúspešnejšou Veronika Cifrova Ostrihoňová, Milan Bez Mapy a Táňa Pauhofová.
My sme sa však pozreli na ich úspešnosť z iného, pre značky dôležitejšieho pohľadu. Analyzovali sme dáta týchto profilov za obdobie 1. 1. 2024 až 31. 3. 2024. Všetky dáta, ktoré budú prezentované v tejto analýze sú teda práve za toto obdobie. Z dát vyplýva, že väčšina obsahu na Instagrame je tvoreného práve reelskami, čiže video-obsahom.
Typy príspevkov na Instagrame
Počet interakcií na Instagrame
Ak sa pozrieme na úspešnosť z pohľadu interakcií, poradie sa zmení a na prvé miesto sa dostáva Milan Bez Mapy. Samozrejme, aj videá môžu ľudia lajkovať, zdieľať a komentovať a preto nespochybňujeme význam merania interakcií. Ale z tak veľkého objemu video-obsahu vyplýva, že častokrát zabúdame na metriku, ktorá má pre meranie úspechu výrazne vyššiu výpovednú hodnotu.
Počet videoviews
Hneď na prvý pohľad môžeme vidieť, že rozdiel medzi interakciami a videoviews je priepastný. Pri niektorých profiloch ide dokonca až o vyše 60-násob hodnôt. Top influencer z pohľadu interakcií nemusí a častokrát aj nebude top influencerom z pohľadu videoviews. Novému rebríčku kraľuje Zuzana Vačková.
Porovnanie interakcií a videoviews
Aby sme si vedeli lepšie predstaviť ten obrovský rozdiel medzi interakciami a videoviews, pozrime sa na nasledovnú dátovú vizualizáciu. Samozrejme, z logiky veci bude mať každý profil vždy viac video views ako interakcií. Avšak práve views sú v novej dobe výrazne lepším parametrom úspechu.
Zmena typu obsahu na sociálnych sieťach musí znamenať aj zmenu pri meraní úspešnosti. Napriek tomu sa zatiaľ len zriedkavo stretávame s marketingovými analýzami, ktoré by zohľadňovali práve videoviews. Tie pritom hrajú zásadne veľkú rolu v zásahu potenciálnej cieľovky. Je na čase to zmeniť.
CHCETE DOSTÁVAŤ NAŠE DÁTA A ANALÝZY A BYŤ SÚČASŤOU KOMUNITY?
OFFICE BRATISLAVA
BOTTOVA 8005/5
811 09 BRATISLAVA
OFFICE PRAHA
ITALSKÁ 2581/67
120 00 PRAHA