TRUMP ALEBO HARRIS? Kto vyhráva na sociálnych sieŤACH?

Úvod

Zajtra nás čakajú prezidentské voľby v USA, a preto sme sa rozhodli spraviť obšírnu analýzu sociálnych sietí oboch kandidátov. Vďaka tomu vám prinášame unikátny prehľad toho, ako sa ktorému kandidátovi darí na rôznych sociálnych sieťach.

Kto teda vyhráva americké voľby?

• X vyhráva Trump. Za posledné tri mesiace získal Trump ~70 000 000 interakcií, zatiaľ čo Harris ~39 000 000 interakcií.

• Instagram vyhráva Trump. Za posledné tri mesiace získal Trump ~114 000 000 interakcií, zatiaľ čo Harris ~85 000 000 interakcií.

• Facebook vyhráva Trump. Za posledné tri mesiace získal Trump ~28 000 000 interakcií, zatiaľ čo Harris ~14 000 000 interakcií.

• TikTok vyhráva Kamala. Za posledné tri mesiace získala Harris ~1 264 500 000 videoviews, zatiaľ čo Trump ~546 535 000 videoviews.

A teraz sa pozrime ako vyzerajú podrobne všetky sociálne siete a dáta.

Ako už vieme, Donald Trump bol po útoku na Kapitol v januári 2021 zabanovaný na Twitteri (teraz X). Následne si založil vlastnú sociálnu sieť Truth Social, ktorá je veľmi, veľmi podobná platforme X. Avšak koncom roka 2022, kedy Musk kúpil Twitter, bol ban zrušený. Napriek tomu sa Trump zdráhal postovať čokoľvek na Twitter, respektíve X. Veci sa však zmenili 13. augusta 2024, kedy sa Trump rozhodol opäť vrátiť na X.

Asi nikoho neprekvapí, že takmer vo všetkých štatistikách – okrem počtu príspevkov –, vedie Trump. Čo je ale zaujímavé je skutočnosť, že Trump míňa na reklamách na X milióny dolárov, zatiaľ čo Harris na X neminula ani jediný dolár. (Zdroj - https://www.washingtonpost.com/technology/2024/10/07/musk-trump-x-ads/)

Zaujímavosťou na Mete je fakt, že zatiaľ čo na Facebooku postovala viacej Harris, na Instagrame to bolo opačne, až v októbri sa to zmenilo. To, že bude Trump silnejší od Harris na X asi nikoho neprekvapilo. Ale skutočnosť, že Trump je suverénne silnejší aj na Mete je prekvapivé. Trump má signifikantne viacej interakcií ako na Instagrame, tak je na Facebooku. Takisto má aj o milióny viacej followerov, čo môže byť samozrejme sčasti aj dôvod prečo má viacej interakcií. Tento obrovský rozdiel je ešte o to viacej zaujímavý, keď sa pozrieme na výdavky na reklamu v rámci Mety.

Trump minul o 60 miliónov dolárov menej na reklamu v rámci Mety ako Harris, no napriek tomu je na Facebooku aj Instagrame silnejší ako ona. Samozrejme, otázne je, akým spôsobom míňajú budgety v rámci Mety. Hypoteticky môže Harris míňať drvivú časť svojho budgetu na dark posty, ktoré, bohužiaľ, nevieme zmerať a preto nám vychádza, že má menej interakcií. A na druhej strane môže byť Trump, ktorý naopak všetok budget môže míňať na timeline príspevky, ktoré dokážeme zachytiť a zmerať ich interakcie. Vysvetlení môže byť viacej, no čísla ostávajú rovnaké: Harris míňa signifikantne viacej peňazí na reklamu v rámci Mety, no zároveň má signifikantne menej interakcií na jej timelineových príspevkoch.

Harris spúšťa svoje reklamy v rámci Mety cez rôzne politické disclaimery. Vďaka tomu sme si všimli, že Harris využíva akúsi alternatívnu stránku v rámci svojej politickej kampane.

Cez stránku, ktorá má sotva 4 000 followerov a jej posledný timeline príspevok bol 27. marca, minula Harris na svoju kampaň takmer neuveriteľných 13 miliónov dolárov.

Po odstúpení Joea Bidena sa jeho TikTok účet premenoval na Kamala Harris HQ. Aktuálne má Kamala Harris dva TikTok účty, na ktoré sú pravidelne pridávané príspevky. TikTok predstavoval bezpečnostnú hrozbu pre kandidátov a preto túto platformu začali kandidáti využívať až neskôr . Biden začal na Tiktoku postovať príspevky až od februára 2024, zatiaľ čo Trump začal od júna. Napriek tomu takmer okamžite mnohonásobne predbehol Bidena v počte sledovateľov.

• Kamala Harris: Vynaložila výrazne vyššiu sumu na Google reklamy, až 88,2 milióna USD. Do Google spendov sme zahrnuli len oficiálnych inzerentov pre Kamalu Harris, konkrétne Harris for President a Harris Victory Fund.

• Donald Trump: Minul na Google reklamy 36 miliónov USD, pričom sme zahrnuli inzerentov DONALD J. TRUMP FOR PRESIDENT 2024, INC. a TRUMP NATIONAL COMMITTEE JFC.

Poznámka: Z politických inzerentov na Google najviac minul FF PAC, ktorý podporuje demokratickú kandidátku Kamalu Harris, s výdavkami 52 miliónov USD za posledných 90 dní. Tento inzerent však nebol zahrnutý do rozpočtu Kamaly Harris v našej analýze.

Zaujímavosťou je, že obaja kandidáti míňajú státisíce, dokonca až milióny dolárov na google search reklamy, čo je u nás celkom nezvyčajné.

Bonus na záver:

Pozreli sme sa aj na spomínanú Trumpovú sociálnu sieť Truth Social. Donald Trump tu má ~8 miliónov followerov, pričom priemerný počet interakcií na príspevok je ~13 750. Na druhej strane, Kamala Harris nemá svoj vlastný účet na tejto sieti, avšak zastupuje ju tam jej kampaňový účet Kamala HQ, ktorý má 426 tisíc followerov a priemerný počet interakcií na príspevok je ~1900. S tým, že väčšinu interakcií tvoria negatívne komentáre od Trumpových podporovateľov.

CHCETE DOSTÁVAŤ NAŠE DÁTA A ANALÝZY A BYŤ SÚČASŤOU KOMUNITY?

Chcem sa pridať

Nechajte nám váš email a my vám ich budeme pravidelne posielať:

POLITICI NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH

OFFICE BRATISLAVA

BOTTOVA 8005/5

811 09 BRATISLAVA

OFFICE PRAHA

ITALSKÁ 2581/67

120 00 PRAHA

KONTAKT

KOREŠPONDENČNÁ ADRESA

TOVARENSKÁ 12

811 09 BRATISLAVA

© 2024 New School Communications