Láska, dráma a algoritmus: príbeh influencerov v číslach

Úvod

Slovenská influencerská scéna prežívala búrlivé dni. Dvojica Bianka a Jovinečko oznámila rozchod. Správa vyvolala široké spektrum reakcií od vlny podpory a súcitu, cez ostré komentáre, až po vtipy a paródie. Obaja zverejnili svoje vyjadrenia na Instagrame, čím odštartovali lavínu pozornosti. Do toho tehotenstvo influencerky Rachel. O zábavu na internetoch bolo postarané. A my sme ju zmerali.

Filip Jovinečko mal pred rozchodom na Instagrame niečo cez 390-tisíc followerov, zatiaľ čo Bianku Rumanovú sledovalo v tom istom období niečo cez 290-tisíc ľudí. Ich štandardné interakcie pred medializovaním rozchodu v období od 3. do 10. marca – sa pohybovali nasledovne:

  • Bianka Rumanová: približne 164-tisíc interakcií,
  • Jovinečko: približne 162-tisíc interakcií,
  • Rachellkka: niečo cez 21-tisíc interakcií.

Tieto čísla odzrkadľovali bežný záujem publika ešte pred tým, než sa na verejnosť dostali informácie o rozchode či tehotenstve.

Virálny moment, ktorému pomohol Instagram

Len čo sa rozchod dostal na verejnosť, záujem najmä o Bianku začal výrazne narastať. Záplava komentárov, zdieľaní a špekulácií zaplavila ich profily, čím sa interakcie posunuli na úplne novú úroveň. Bianka navyše zverejnila sériu Instagram Stories, ktoré mnohí vnímali ako reakciu na situáciu, a tie ešte viac rozvírili emócie, zároveň inšpirovali aj prvé parodické spracovania.

V praxi to znamenalo, že jej čísla vystrelili rapídne nahor. Z 164,451 interakcií na 217,959, čo znamená až 32,5 % nárast. Naopak Jovinečko Z 162,243 interakcií na 50,335, čo znamená pokles o približne 69 %.

Rachel si zobrala ľudí, Bianka s Jovinečkom sa rozchádzaju cez interakcie.


Prípad Rachel ukazuje, že kým konfliktný obsah na sociálnych sieťach generuje silné interakcie, osobné a pozitívne oznámenia, ako je tehotenstvo, dokážu priniesť výrazný nárast publika.

Zatiaľ čo Instagramom sa šírila dráma medzi Bijankou a Jovinečkom, ktorá pritiahla tisíce komentárov a zdieľaní, Bianka si počas týchto dní pripísala 19 738 nových followerov. Tichý ťah Rachel však zarezonoval inak. V tom čase ju sledovalo vyše 290-tisíc ľudí a práve v momente, keď nečakane oznámila tehotenstvo, sa jej profil stal centrom pozornosti. Hoci dovtedy výrazne zaostávala v počte interakcií, za jediný deň získala 34 917 nových followerov.

Má tento prípad ponaučenie?


Určite áno. Nie každý like má rovnakú hodnotu a nie každá vlna

pozornosti prináša rovnaký efekt. Kto hrá na emócie, získa interakcie. Kto

zdieľa radostnú správu, získa aj ľudí.

OFFICE BRATISLAVA

BOTTOVA 8005/5

811 09 BRATISLAVA

OFFICE PRAHA

ITALSKÁ 2581/67

120 00 PRAHA

KONTAKT

KOREŠPONDENČNÁ ADRESA

TOVARENSKÁ 12

811 09 BRATISLAVA

© 2025 New School Communications